Week 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van sarizuidafrika - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van sarizuidafrika - WaarBenJij.nu

Week 4

Blijf op de hoogte en volg

28 Augustus 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nogmaals dank voor de reacties op de blog. Het is erg leuk om te zien dat zo veel mensen het lezen. Afgelopen weekend zat ik in een hostel in Kaapstad, dus kon ik lekker daar het hele weekend spenderen. Vrijdag met een rode bus door de stad gescheurd, wel handig want alles lopen is door het heuvelachtige niet echt te doen, maar het is ook wel fijn zelf niet te hoeven rijden. Onderweg uitgestapt bij het District Six museum over de apartheid en de gedwongen verhuizingen. Indrukwekkend om de verhalen te horen van een ex-bewoner en de bankjes en borden te zien die alleen voor blanken bedoeld waren. Helaas voelde ik me na de lunch misselijk en gevloerd door een smoothie, heb ik de rest van de avond in bed door gebracht. Zaterdagochtend weer hersteld en een markt (Old Biscuit Mill) bezocht waar allemaal lekkere hapjes zijn en young designers met hun spullen staan. 's Middags naar Robbeneiland, dus naar het Waterfront gereden en aangesloten in de rij. Alleen het uitzicht vanaf het water op de stad met de berg erachter was al fantastisch. Daarna in een bus geladen met andere toeristen en rondgereden over het eiland. Hoewel ik de plekken wel herkende uit Mandela's boek, vond ik de tour touristisch en langdradig. Ik was blij dat ik het zelf had gelezen. Daarna werden we rond geleid door de oude cellenblokken door een ex-politiek gevangene, dat was zeker wel de moeite waard. In elke cel hing het verhaal van de persoon die er had gezeten en zijn naam met foto en jaren dat hij daar had vast gezeten. Toch gaaf om op Robbeneiland geweest te zijn. In de avond nog met Franzi een drankje gedaan op Longstreet (de uitgaansstraat van Kaapstad) en daarna voor 500m met de taxi naar huis. Dat werd ons absoluut geadviseerd, oke dan maar. De zondag was museum dag met het Holocaust Centre (wat erg de moeite waard was!) en het Joods Museum in de oudste synagoge van Zuid Afrika. Ook het Heart of Cape Town museum bezocht, over de allereerste harttransplantatie van de wereld die daar had plaats gevonden. Ze zijn er erg trots op en alles is tot in detail nagebouwd, dus het was mij af en toe een beetje te veel maar wel leuk om een indruk van te hebben.

Daarna gewerkt en gister met Suus weer een middagje op stap geweest. Lekker geluncht, wat rondgeslenterd, winkeltjes in en uit, wat thee gedronken, heel veel plannen nog gemaakt voor september om samen te doen en een wijntje. Vandaag is het weer heel regenachtig maar dit weekend belooft het prachtig te worden! Dan moet ik werken, maar ik hoop stiekem dat ik maandagochtend naar het strand kan. Franzi is dan voor anderhalve week 'op vakantie' met haar organisatie en maandagmiddag komt het Nederlandse meisje. Dat is dus ook wel weer leuk!!

  • 29 Augustus 2014 - 17:53

    Bep:

    Lieve Sari,
    Ook ik sluit me nu aan bij jouw volgers. Leuk om te lezen. En wat doe je prachtige ervaringen op. Dit neemt niemand jou af. Alles is anders dan thuis. Maar volgens mij zit je daar erg op je plaats op dit moment. Geniet er maar van. Goed hoor.
    Liefs,
    Bep

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2014

Naar huis!

25 September 2014

De laatste week is ingegaan!

11 September 2014

Nog maar drie weken!

28 Augustus 2014

Week 4

19 Augustus 2014

Week 3!

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 2885

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: