De laatste week is ingegaan! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van sarizuidafrika - WaarBenJij.nu De laatste week is ingegaan! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van sarizuidafrika - WaarBenJij.nu

De laatste week is ingegaan!

Blijf op de hoogte en volg

25 September 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Over een week gaat m'n vliegtuig! En ik schrok om te zien dat ik al meer dan twee weken geen blog heb geschreven! De tijd gaat zo snel.

Vorige week maandag was heel gaaf, toen ging ik op safari! Na twee uur rijden en prachtig weer, kwam ik aan bij Aquila. Een prachtig verblijf met zwembad en na de lunch, zou mijn safari starten. Wat bleek, ik was de enige die dat tijdstip geboekt had dus ik was alleen met de driver! Twee en een half uur rond gereden en zo veel gezien: buffels, nijlpaarden, springbokken, een koedoe, leeuwen, een cheeta en luipaard in een rescue centre, een giraffe van veraf, zebra's, gnoe(s/en???), neushoorns en olifanten!! Zo gaaf, ik denk echt het gaafste van wat ik hier heb gedaan!!

De volgende dag mijn cadeautjes gekocht voor de staf en toen was het nog lekker weer, dus gingen we nog naar wat wijnhuizen met z'n vieren. (Jordan en Morgenster, beide met prachtig uitzicht!!).

De volgende twee dagen hebben we weer gewerkt en het was heel koud!! Misschien ook omdat iedereen hier een beetje snottie en verkouden is. Toen was het alweer weekend op vrijdag!! En ik besloot om mee te gaan met Alice (de auxiliary nurse) naar het ziekenhuis met twee kindjes voor hun oren om dat mee te maken. Ook heeft ze me de kangaroo afdeling laten zien, waar te vroeg geboren baby'tjes met hun moeder blijven en huid op huid zo veel mogelijk worden vastgehouden. Een baby'tjes gezien die toen een maand oud was, en na 26 weken al was geboren. Toen woog hij 900 gram en na die maand 1200. Zo klein!!
Na de lunch naar Kaapstad gereden naar Suus, waar we gezellig met drie Nederlandse vriendinnen die in Kaapstad wonen hebben gegeten en zijn uitgeweest in de stad. we zijn geeindigd in een club op de 31e verdieping! Dat uitzicht was echt heel mooi!

De volgende dag was het weer lekker weer dus na wat rustiger opstarten, naar twee marktjes geweest en aan het eind van de dag lekker op de bank geploft en films gekeken. Heel veel energie hadden we niet na de laatste nacht. Op zondag lekker met Suus aangerommeld en van het weer genoten bij het Waterfront. Toen weer naar huis en de volgende twee dagen werken. Ook mijn t-shirt weer bijgewerkt en de voorkant staat helemaal vol met handjes en voetjes!

Gister zijn we naar Darling gereden en onderweg nog gestopt bij twee wijnhuizen (Nederburg en Swartland) voor de bloemen. Namaqualand is te ver weg van hier, maar bij Darling zouden we ook al bloemen moeten kunnen zien. Na wat informatie bij het VVV en een lekkere lunch op naar de nature reserves. Daar konden we doorheen rijden en lopen en allerlei kleurtjes bloemen zien. 's Avonds een soort afscheidsdinertje gehouden met de meiden van hier en Candice. Lekker pizza gegeten in Stellenbosch en nog naar een kroeg en club geweest.

Morgen weer werken en maandag de laatste dingetjes en spullen pakken. Dan dinsdag naar Suus om donderdag alweer te vliegen. Ik ga de manier van leven hier heel erg missen en de vrijheid die ik hier heb met mijn auto om alle leuke dingen van dit land te ontdekken, maar ik zal thuis ook snel mijn draai weer vinden en het is fijn om iedereen weer te zien!!

  • 25 September 2014 - 18:08

    Henno En Bep:

    Leuk om weer wat van je te horen. Leuke belevenissen, vooral zo alleen met een driver op safari...
    We wensen je een goede reis en hopen je weer te zien als je in Nederland bent.
    Henno en Bep

  • 29 September 2014 - 18:58

    Iko:

    Hoi lieve Saar,

    Wat een mooie avonturen allemaal. Je komt naar huis met een vat vol verhalen. Wat een mooi mens ben je toch! En wat gaat de tijd snel. Vrijdag land je al weer op Schiphol. Ik denk dat deze ervaring je veel heeft gebracht. Ik zie nu al uit naar je verhalen en foto's. Ik ga ademloos luisteren.

    Liefs Iko

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

02 Oktober 2014

Naar huis!

25 September 2014

De laatste week is ingegaan!

11 September 2014

Nog maar drie weken!

28 Augustus 2014

Week 4

19 Augustus 2014

Week 3!

Actief sinds 05 Aug. 2014
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 2887

Voorgaande reizen:

05 Augustus 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: